Ha az értékesítés növelése a cél, akkor a call center a megoldás!

2025. 04. 30.

Alig akad olyan cég, ahol ne az értékesítés növelése lebegne célként a szemek előtt, és valljuk be, ez így van rendjén. Azonban rengeteg olyan vállalkozás akad, ahol minden lépés ellenére sem jönnek úgy a számok, ahogy azt elvárnák, vagy ahogy az a sikeres működéshez szükséges volna.

Ilyenkor természetesen a cégvezetők megpróbálnak mindent megtenni, ám ha a próbálkozások rendre kudarcot vallanak, akkor legfőbb ideje elgondolkodni azon, hogy külsős partnert vonjanak be.

Természetesen nem egy hatalmas költséget jelentő, sokszor álmegoldásokat kínáló tanácsadó ilyenkor a jó választás, hanem egy call center szolgáltatásokat nyújtó vállalkozást tanácsos megbízni ezzel a sorsdöntő feladattal. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy mai blogbejegyzésünkben azt mutatjuk be, hogy hogyan is lehet cégünk az Ön segítségére!

Miben segíthet egy call center?

Cégünk pontosan tisztában van azzal, hogy a telefonhívások kezelése egy teljesen külön szakmát igényel. Így az a munkavállaló, aki egy cégnél bizonyos munkakört betölt, nem biztos, hogy olyan szinten fogja tudni ellátni a telefonokat, mint amilyen szinten az képes rá, akinek ez nem csupán a munkaköri leírásának egy apró része, hanem konkrétan ez az egyetlen feladata.

Természetesen a call centeri feladatokon belül is akad többféle, így vállalkozásunk a következőkben tud segítséget nyújtani:

  • A bejövő hívások kezelése: nincs rosszabb annál, mint amikor a kollégák azért nem tudnak hatékonyan dolgozni, mert minden munkafolyamatot többször megszakít egy-egy bejövő hívás. Akár tájékoztatásról, akár ügyfelek problémáinak kezeléséről van szó – állandó jelleggel vagy időszakos forgalomnövekedés miatt ideiglenesen -, hasznos kiszervezni ezt a feladatot.
  • A legnehezebb feladat talán a hideghívás, az időpontegyeztetés, a direkt és indirekt értékesítés. Hiszen ahogy már fentebb is hangsúlyoztuk, a telesales egy külön szakma, amely számos emberi tulajdonságot és képességet követel meg.
  • Azonban nem csupán lakossági ügyfelekkel történő telefonhívásokkal lehet minket megbízni, ugyanis hasonlóan magas színvonalon folytatjuk a B2B, azaz a vállalkozások közötti telefonos kommunikációt.

Az értékesítés növelése csak profikkal oldható meg!

Ahogy cikkünk elején írtuk, az értékesítés hatékonnyá tétele, vagyis a bevételek növelése a cégek alapvető érdeke, így saját jól felfogott érdekük, hogy ezért mindent meg is tegyenek.

Ám amint említettük, ez különleges teendőket igényel. Míg a mi munkavállalóink tisztában vannak a jó hideghívás technikákkal, amelyek átütő sikereket hoznak az értékesítésben, addig a más feladatokkal megbízott dolgozók számára ennek elsajátítása lehetetlen küldetés.

Éppen ezért azt tanácsoljuk, hogy csúnyán szólva mindenkit arra “használjunk”, amiben a legjobb. A saját munkavállalókat a területspecifikus teendők ellátására, a call centeres munkatársakat pedig a hívások professzionális szintű lebonyolítására.

Van, amin nem szabad spórolni!

Bár jól tudjuk, hogy a bevétel elmaradása vagy a várthoz képest való alulmaradása csak tovább korlátozza a vállalkozások anyagi lehetőségeit, mi mégis arra biztatunk minden cégvezetőt, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, hiszen akár egyedi konstrukciókat is ki tudunk dolgozni.

Semmi sem lehet annál rosszabb, mint hogy ugyanazt az üzletmenetet folytassák, ami szemmel láthatóan nem hozza meg a kívánt eredményeket. Ha Önnél is ez a helyzet, akkor legfőbb ideje valamit másként csinálni: például kiszervezni az értékesítést.