A jó hideghívás technikák átütő sikert hoznak az értékesítésben!

2025. 01. 06.

A telemarketingesek és ügyfélszolgálatosok a hideghívás technikák elsajátításával sokkal eredményesebbé tehetik magukat munkájukban. A legnehezebb feladatuk ugyanis nem az értékesítés, hanem az üzenet célba juttatása. Kis tanulással ez könnyebb lesz!

Ahhoz, hogy ne tegyék le a potenciális ügyfelek a telefont az első mondat után, ismerni kell azokat a gyakorlatokat, amellyel rövid idő alatt elnyerhető a hívott fél bizalma és rokonszenve. Mi, a ConnectYOU Call Center profi csapatával tudjuk és nap mint nap gyakoroljuk ezeket. 

A küszöbön a legnehezebb átjutni

A hideghívás nem egyszerűen telemarketing. Ezzel a módszerrel nemcsak eladni lehet, hanem ügyfélkapcsolatot építeni, tájékoztatni, véleményeket felmérni, elégedettséget növelni. 

Azzal a nehézséggel azonban, hogy végig sem hallgatják őket, ugyanúgy szembesülnek a hideghívók, mint a teleshoposok. A legfontosabb a sikerhez, hogy addig eljussanak, hogy belekezdhetnek érdemi mondandójukba.

A hideghívás technikák tízparancsolata

Pár szabály betartásával könnyebben elérhető, hogy ne rázzanak le.

  1. A legfontosabb a magabiztos fellépés. Gyors bemutatkozás, határozott hangnemben. Hallani kell a hangunkon, hogy pontosan tudjuk, mit akarunk. 
  2. Fel kell készülni abból a témából, alaposan meg kell ismerni a terméket, a szolgáltatást, amelyet kínálunk. Ha ugyanis minden esetlegesen felmerülő kérdésre tudjuk a választ, akkor vagyunk hitelesek, amely elengedhetetlen a bizalom kialakulásához.
  3. A potenciális ügyfélkört mint célcsoportot is ismerni kell. Tisztában kell lennünk a gondolkodásmódjukat és választásaikat általánosan befolyásoló tényezőkkel. Így válhatunk beszélgetőtárssá, akire partnerként tekintenek.
  4. Kerüljük a feltételes módú mondatokat. Azzal, ha azt mondjuk, “tájékoztatni szeretnénk”, vagy megkérdezzük, hogy “beszélhetnénk pár percet?”, bizonytalannak tűnünk.
  5. Legyen frappáns az indító szöveg. Legyen akár humoros, akár meglepő, a lényeg, hogy felkeltse a figyelmet. Így biztosan meg akar hallgatni partnerünk.
  6. Ha az előzetes felkészülést nem spóroltuk meg, akkor a beszélgetésben szakértőként tudunk részt venni. Rá tudunk világítani összefüggésekre, fel tudunk tenni olyan kérdéseket, amelyek segítségével az ügyfél maga jön rá, hogy a kínált termék vagy szolgáltatás kell neki.
  7. Fontos, hogy ne rutinszerűen telefonáljunk! Figyeljünk oda partnerünk minden rezdülésére, ezekre reflektáljunk, fejezzük ki együttérzésünket. Ezzel a módszerrel személyesebbé tehető a kapcsolat, olyan érzést ad, mintha ismernénk egymást. A bizalom ezzel hosszabb távon fenntartható.
  8. A kifogásokat sem szabad sablonos válaszokkal kezelni. A hallott indoktól függően, személyre szabottan kell “visszavágni”, amitől az ügyfél érdeklődővé válik.
  9. Időzíteni tudni kell – igaz ez a hideghívásokra is! A gyakorlott call centeresek tudják, hogy milyen gyakran kell újra telefonálni ahhoz, hogy ne gondoljanak illetlennek, ugyanakkor ne is felejtsenek el.
  10. Következetesen tartani kell magunkat ahhoz, amit el szeretnénk mondani. Ha elterelődik a szó, akkor is visszafűzzük mondandónkat. Így tudunk minden fontos információt elmondani.

Nagy tapasztalatot igényel

Elolvasni nem nehéz ezeket az aranyszabályokat, sőt, talán nehéznek sem tűnnek, a gyakorlatban való alkalmazáshoz azonban nagy tapasztalatra van szükség. 

A ConnectYOU Call Center telefonjainál olyan profi szakemberek ülnek, akik birtokában vannak annak a tudásnak, amely ahhoz kell, hogy átlépjenek azon a bizonyos küszöbön. Azaz, hogy ne rázzák le őket. És persze azt követően is úgy alakítják a beszélgetés, hogy az célt érjen.