A hideghívások világa valóban egy külön területet jelent a munkahelyi telefonálások között, és talán ez minősül a legnehezebbnek is. Nem véletlen, hogy nem mindenki képes rá – főleg nem eredményesen vagy huzamosabb ideig.
Mindenkinek vannak elképzelései a megkeresések ezen típusáról, hiszen bőven akad saját tapasztalatunk is, mivel szinte teljesen elkerülhetetlen, hogy mi magunk is hasonló hívásokat fogadjunk időnként. Ilyenkor rendszerint nagyon gyorsan rövidre zárjuk a beszélgetést, ki udvariasabban, ki udvariatlanabbul teszi ezt meg.
Ám ahhoz, hogy ezek a típusú beszélgetések célt érjenek, külön szakmai tudással rendelkező call centereseket kell felkérni a feladatra. Mai blogbejegyzésünkben azt is megmutatjuk, hogy miért van ez így, illetve kínálunk egy nagyszerű megoldást is erre a problémakörre.
Miért olyan nehéz a hideghívások lebonyolítása?
Bár sokan még úgy vélekednek, hogy a szolgáltatásaink között is megtalálható hideghívások intézése nem más, mint erőszakos értékesítési módszer, a valóság távolról sem ez.
Előre le is szögezzük, hogy egyetlen cégnek sem az áll az érdekében, hogy elriassza a potenciális ügyfeleket, vásárlókat. Így a korábbi “darálós” telefonbeszélgetések helyett ma már sokkal inkább az a jellemző, hogy valódi diskurzus alakul ki a telefonáló, illetve a hívott fél között.
A cél ugyanis az, hogy minél jobban felkeltsük a hívott személy érdeklődését az adott cég termékei, szolgáltatásai és értékei iránt. Így bár valóban létezik egy előre kidolgozott script, azaz forgatókönyv, hogy mi szerint kell történnie egy-egy beszélgetésnek, a végeredmény azonban sok esetben teljesen más lesz.
Hiszen a cél az, hogy megmozdítsunk valamit a vonal túlsó végén lévő személyben: hogy kérdezzen, elmondja a saját meglátásait, megossza velünk, hogy pontosan mire is volna szüksége. Ha pedig ez a diskurzus elindul, onnantól kezdve már garantáltan nem lesz eredménytelen a hideghívás.
Ehhez azonban számtalan szakmai fortélyra, emberismeretre és nagyfokú rugalmasságra van szükség a hívó fél részéről, ami valljuk be, nem mindenkiben van meg.
Bátran szervezzük ki a feladatokat!
Ahhoz, hogy képesek legyünk új ügyfeleket szerezni, szinte nélkülözhetetlen a hideghívások indítása, amelyről már korábbi blogbejegyzésünkben is írtunk részletesen. Ennek legfőbb oka az, hogy sokszor méltatlanul kevés elismerést kap az értékesítés és tájékoztatás ezen válfaja, holott ez több szempontból jóval hatékonyabb lehet.
Mert valljuk be, az online felületen történő üzenetküldés sosem lesz annyira emberi és emlékezetes, mint egy jól sikerült hideghívás. Ezenkívül pedig akad számtalan olyan személy vagy akár konkrét célcsoport is, aki vagy nem elérhető a virtuális térben, vagy még jobban szereti a jól bevált beszélgetést – mint vásárlást megelőző lépést.
Éppen ezért mindenképpen érdemes élni ezzel a lehetőséggel, ám ha cégen belül nincs olyan részleg vagy munkavállaló, aki erre alkalmas volna, akkor bátran merjük kiszervezni ezt is úgy, mint ahogyan tesszük az online marketinges vagy könyveléssel kapcsolatos teendőket is rendszerint.
Ne veszítsünk emiatt egyébként jól dolgozó kollégát!
Persze választhatjuk azt az utat is, hogy ráerőszakoljuk a feladatot egy-egy kiszemelt kollégára, ám ez több szempontból sem szerencsés. Ha ugyanis ez a munkavállaló nem rendelkezik a hideghívásokhoz szükséges speciális tudással és készségekkel, akkor bizony könnyen lehet felmondás a vége, így pedig egy amúgy jól dolgozó munkaerőt áldozunk fel – értelmetlenül.
Mivel minden vállalkozás más, ezért akkor jár a legjobban, ha kitölti ajánlatkérési űrlapunkat, amelyet követően részletesen át tudjuk beszélni, mit is kínálatunk Önnek és a vállalkozásának!