Arra a kérdésre, hogy mi az a hideghívás, sokan még ma is azt válaszolják, hogy agresszív értékesítési technika. Sok fejlődésen ment át ez a call centeres módszer: élményt ad az ügyfélnek, s ezzel hosszú távú partnert és vásárlót a vállalkozásának.
Beszélgetni jórészt mindenki szeret! Kiváltképp szeretjük, ha meghallgatnak minket, ha figyelnek az igényeinkre, ha válaszolnak a kérdéseinkre, és reagálnak a felvetéseinkre. A jó hideghívásnak ez adja az alapját! A call centerek hírei és tapasztalatai alapján elmondható, hogy kiemelkedő sikereket lehet vele elérni!
Beszélgetőtárs a call centerből
A telefonos közvélemény-kutatásokat, termékismertetőket és promóciós tájékoztatókat nincs ember, aki szereti. Vannak, akik az illendőség kedvéért végighallgatják, de az első perctől azon jár az agyuk, hogy miként tudnak szabadulni, milyen szöveggel tudják lerázni a call centeres hívót.
A hideghívás technikáit alkalmazó szakember az első pillanattól kezdve azt érezteti a hívott féllel, hogy ő beszélgetőpartner. Valaki, akit érdekel a véleménye és aki megéri őt! Erre az emberek nagy része nyitott, így az elutasítás sokkal kevésbé jellemző.
Mi az a hideghívás?
A válasz röviden: értékesítési telemarketing módszer. A lényege azonban a rugalmasságban és a jó emberismeretben rejlik. Nézzük, miben különbözik más call centeres technikáktól!
- Alapos kutatómunka előzi meg. A hívó megismeri a képviselt céget, annak termékeit, szellemiségét, értékeit. Így tud szinte bármilyen kérdésre hitelesen válaszolni, s ezáltal lesz megbízható. Ezenkívül a célközönség általános jellemzőit, szemléletmódját, prioritásait is felméri, ennek köszönhetően tud direkt értékesítő helyett beszélgetőtárssá válni.
- A call centeres kap ugyan egy forgatókönyvet, amely előtte van a hívás során, de azt nem kezeli kőbe vésettként, hanem alkalmazkodik a vonal túlsó felén lévőhöz. Reagál a kapott kérdésekre és válaszokra. Ezáltal kialakul a szimpátia, a bizalom. Olyan érzést kelt az emberekben, mintha ismerné őket, mintha barátok lennének. A kedves ismerősöket pedig Ön is végighallgatja, ugye?
- A hideghívó nem akar mindenáron eladni. A cél sokkal inkább az, hogy pozitív képet alakítson ki a vállalkozásról, amelynek nevében beszél, hogy felkeltse az érdeklődést. Ez sokkal többet ad cége számára, mint egy vásárlást! Ezzel megteszi az Ön számára szükséges lépést a márkahű, hosszú távon elkötelezett partnerekhez.
- Az online reklámokkal ellentétben ez lehetőséget ad a kapcsolatteremtésre meglévő vagy potenciális ügyfeleivel, akik ezáltal azt érzik, fontosak, számít a véleményük. Az internet uralta világban ezzel igazán ki lehet tűnni!
Mindez együttvéve magasra emeli az ügyfélélményt, amely aztán növeli az üzleti sikereit, eredményeit. Be kell látni, hogy annak, aki megkérdezi, mi az a hideghívás, így kell felelni: hosszú távú befektetés a vállalkozása jövőjébe!
Megbízható, elkötelezett ügyfelek
A telefonközpont eme módszere megoldásokkal szolgál a kifogás- és panaszkezelésre is. A profi szakember felkészülten emeli fel a mobilt, a negatív tapasztalatokra is kielégítő és megnyugtató szöveggel reagál, a kibúvó megjegyzésekre pedig olyan mondattal reflektál, amely lehetetlenné teszi a beszélgetés megszakítását.
Folyamatosan képezzük kollégáinkat, és büszkék vagyunk arra, hogy birtokában vannak ennek a tudásnak és kitűnően alkalmazzák! Ha mi telefonálunk, nincs apelláta, csak új rajongója termékének, szolgáltatásának! Tegyen minket próbára, állítsa növekedési pályára a cégét!