Az ügyfél-kommunikáción múlhat egy vállalkozás sikere!

2025. 08. 14.

Amikor céget alapítunk, akkor rengeteg mindent eltervezünk, ám itt legfőképp a szervezeti felépítés, a marketing, a munkaerő kiválasztása és a pénzügyi tervezés kap főszerepet. Ezekre természetesen hatalmas szükség van, nem kezdhetünk bele nélkülük egy vállalkozásba, hiszen ha ezek nincsenek meg, akkor feltehetően hamar el fog vérezni a cég. Ugyanakkor az ügyfél-kommunikációra csak nagyon kevesen gondolnak, pedig ez nem csupán az új, hanem a már régóta működő vállalatokat egyaránt érinti.

Sokszor a vezetők bele sem gondolnak abba, hogy az ügyfelekkel való kommunikáció mekkora hatással lehet mindenre: a bevételekre, a cég hírnevére és egyben sikerére is. Ha ugyanis a rossz kommunikáció miatt nem nyerünk meg egy ügyfelet, vagy épp a már meglévő veszítjük el, akkor ez egyet jelent azzal, hogy bevételtől esünk el, sőt, akár örökre búcsút inthetünk egy partnernek vagy vásárlónak. 

Azonban ez nem szükségszerű, hogy így legyen, csak jó helyről kell segítséget kérnünk. Mai blogbejegyzésünket egy megoldás bemutatásának szánjuk, érdemes lesz velünk tartani!

Az ügyfél-kommunikáció jelentősége

Kétség nem férhet ahhoz, hogy a callcenteri szolgáltatásaink fő eleme a helyzetnek és célnak megfelelő ügyfél-kommunikáció. A legapróbb telefonbeszélgetésnek is hatalmas jelentősége van, így semmiképpen sem szabad félvállról venni ezt a kérdéskört.

A bejövő hívások kezelése és az ügyfelektől érkező panaszok ellátása nagy szakértelmet igényel, ahogy a hideghívások menedzselése is megkívánja azt, hogy szakértő ember végezze a feladatot – már ha szeretnénk belőle eredményeket látni.

Természetesen máshogy zajlik az ügyfél-kommunikáció akkor, ha magánszemélyeket kell hívni, és megint máshogy akkor, ha cégeket kell elérni. Munkatársaink mindkét opció esetén rendelkeznek tapasztalattal és szakértelemmel!

A kiszervezés tökéletes megoldás lehet!

Szerencsére egyre többen ismerik fel azt, hogy kiváló megoldás lehet a telefonok kezelésére az, ha kiszervezik a hívásokat egy-egy call centernek, akár nekünk példának okáért.

Mivel az adott cégeken belül nem biztos, hogy van rá kapacitás, illetve megfelelő szakmai tudás, ezért mindenki sokkal jobban jár, ha nem házon belül próbálják megoldani a telefonálást – az ügyfelek elégedettebbek lesznek, a bevétel növekszik, és a cég munkatársai sem érzik azt, hogy számukra megterhelő feladatot lőcsölnek rájuk.

Persze még rengeteg egyéb érv is szól a telefonálás kiszervezése mellett, erről részletesebben is írtunk a korábbi blogbejegyzésünkben!

Van, amin nem éri meg spórolni!

Szerencsére egyre többen realizálják, hogy sokszor a spórolás nem megtakarítást, hanem épp ellenkezőleg, pénzveszteséget jelent. Ha ugyanis azon akarunk pénzt megfogni, hogy miképp zajlik az ügyfél-kommunikáció, akkor a nem megfelelő eredmények hátrányosan érinthetik majd a cégünket.

Hasonló a helyzet itt is, mint az online marketinggel: ha mi magunk akarjuk a megfelelő szaktudás nélkül végezni, akkor vaktában lövöldözünk majd, és feleslegesen költünk, miközben az eredmények sajnos elmaradnak.

Tisztában vagyunk ugyanakkor azzal, hogy minden cég más igényekkel rendelkezik, ezért arra bátorítunk minden vezetőt és cégtulajdonost, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, ossza meg velünk problémáit és igényeit, majd együtt dolgozzuk ki a megfelelő ügyfél-kommunikációs stratégiát!