Akadnak az üzleti életnek olyan szegmensei, amelyek esetében senki sem vitatja, hogy jó, ha kiszervezik. Ilyen többek között a cégek jogi ügyeinek az intézése, a könyvelés, vagy újabban az online marketing menedzselésével is másokat bíznak meg a cégvezetők. Lassan szerencsére felfejlődik ezekhez a területekhez a call center szolgáltatások összessége is, hiszen ez a gyűjtőfogalom temérdek lehetőséget rejt magában.
Sokszor talán anyagi megfontolásból határoznak úgy a vezetők, hogy házon belül oldják meg a telefonhívások kezelését, ezzel azonban csak rövid távon nyernek, hosszú távon az esetek döntő többségében bevételtől esnek el – meggátolva ezzel a szervezeti növekedést és a prosperálást is. Éppen ezért mai blogbejegyzésünkben sorra vesszük azokat a lehetőségeket, amelyeket a call center alkalmazása rejteget a számunkra.
Mit is jelenthetnek a call center szolgáltatások?
Elsőre talán akad olyan, aki nem is hinné, mennyi mindenben tudjuk támogatni azokat a vállalatokat, akik igénybe veszik call center szolgáltatásainkat. Ezért aztán most dióhéjban bemutatjuk, milyen terheket tudunk levenni az alkalmazottak válláról. Nem kétség, hogy a vállalat még eredményesebb is lesz a szakszerű telefonálás révén. Munkatársaink nagy szakértelemmel és tapasztalattal végzik a rájuk bízott munkát.
- Bejövő hívások kezelése: ez tulajdonképpen egy helpdesk szolgáltatás, ahol a tájékoztatás, a panaszkezelés vagy épp a vevőszolgálatot érintő hívások jelentik a fő csapásvonalat.
- Hideghívások intézése: mind közül talán ez a legnagyobb kihívást jelentő feladat, amelyet szaktudás nélkül nem is lehet sikeresen véghezvinni. Ha azonban megvan a script és hozzá a kellő rugalmasság és emberismeret, akkor nagyszerű, eredményes és előremutató beszélgetések egész sora történhet meg.
- B2B telefonhívások lebonyolítása: az üzleti partnerek felkutatása sem egyszerű, kiváltképp akkor, ha valaki nem jártas ezen a területen. Ugyanakkor a sikeres időpontegyeztetések az üzlet növekedését és virágzását is jelentik egyben, ezért ez a feladatot sem szabad akárkire bízni.
Amint látszik, tulajdonképpen minden területet lefedünk, így a cégek tulajdonosainak nincs más teendője, mint kiválasztani melyik típusú hívásokban igényli a segítségünket!
Miért éri meg kiszervezni a telefonálást?
Többször is hangsúlyoztuk már, hogy a telefonálás nem egyszerű beszélgetés, kiváltképp akkor nem, ha például hideghívásokról van szó. Korábbi blogbejegyzésünkben részletesebben írtunk ennek nehézségeiről.
Ám ha a fenti feladatokat kiszervezzük, akkor egyrészt jobban fognak jönni az eredmények, sőt, a saját munkavállalóink is elégedettebbek lesznek, hiszen nem kell majd olyan teendőket ellátniuk, amelyekben kevésbé jártasak és ezáltal kevésbé sikeresek is. Hagyja, hogy munkavállalói az érdemi, szakmai munkát végezzék, a telefonálást pedig bízza szakértőkre!
Ez is egy szakma!
Bárki tud telefonálni, igaz? Sokan ezzel a címszóval dobják el maguktól ezt a lehetőséget. Tény és való, tárcsázni és egy-egy (leendő) ügyféllel vagy partnerrel mindenki tud. Azonban a hangsúly ezekben az esetekben nem a beszélgetésen, hanem magán az eredményen van, így szigorúbban értelmezve csakis az tud telefonálni, aki emberi kvalitásainak és szakmai felkészültségének, valamint kellő rugalmasságának hála eredményesen zár beszélgetéseket.
Természetesen ahány cég, annyi igény, így mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy ha kicsit is felkeltettük az érdeklődését, akkor mindenképpen kérjen ajánlatot, hogy minél pontosabb képet tudjunk adni arról, hogy miben lehetünk a segítségére!