Ha megkérdezünk sikeres vállalkozókat, hogy mit tekintenek elsődleges céljuknak, akkor sokan meglepődnek a válaszokon. Természetesen elsőre mindenki a minél több bevételt várná, ugyanakkor az igazán tudatos vezetők sokkal inkább mérik az ügyfél-elégedettségben a sikereket. Ha jobban belegondolunk, ez nem is olyan meglepő, elvégre ha az ügyfelek elégedettek, akkor szívesen költenek nálunk, visszatérő vásárlók lesznek, sőt, még újabb ügyfeleket is hoznak magukkal. Ez pedig egyenes utat jelent a bevétel mérhető növekedéséhez.
Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy mai blogbejegyzésünket ennek a témának fogjuk szentelni, hiszen jellemzően nem is gondolnánk azt, hogy akár call centeres szolgáltatások igénybevételével is növelhető az elégedettség az ügyfelekben. Hogy mindez hogyan is kivitelezhető, annak járunk ma utána!
Egy jó ügyfélszolgálat mindig elérhető!
Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor el szeretnénk érni egy céget az ügyfélszolgálatán keresztül, de vagy nem veszi fel senki, vagy hosszú percekig csak a várakozást könnyíteni hivatott dallamokat halljuk. Könnyen lehet, hogy csak egy egyszerű kérdésünk volna, és amúgy elégedettek is vagyunk, mégis egy-egy ilyen élmény kifejezetten rossz szájízt hagy maga után.
Persze nem kötelező ennek így lennie, hiszen a vállalkozások a bejövő hívások fogadását is kiszervezhetik nekünk, így szakképzett és tapasztalt munkatársaink akár az ügyfélszolgálati teendőket is elláthatják: működtethetik a vevőszolgálatot, kezelhetnek panaszt, vagy épp nyújthatnak szimplán csak tájékoztatást.
Ha ezeket a hívásokat is profik kezelik, akkor érezhetően növekedni fog az ügyfél-elégedettség, ami egyben azt is jelenti, hogy nem veszítünk a nem megfelelő telefonos kommunikáció miatt már megszerzett ügyfeleket, vásárlókat.
Növeli az ügyfél-elegédettséget, ha úgy érzi, figyelmesen meghallgatják!
Bár a magánemberek szemében a klasszikus hideghívások nem számítanak másnak, mint idegesítő, zavaró tényezőnek, fontos leszögezni: amennyiben erre képzett emberek indítják ezeket a hívásokat, akkor merőben más lesz majd a hívott felek által átélt élmény.
A hideghívások terepe nehezített pálya, erről írtunk már korábbi blogbejegyzésünkben is. Ez azonban csak akkor igaz, ha nem a feladatra termett és képzett emberek kényszerülnek ebbe a cseppet sem hálás szerepbe.
Jóllehet kollégáink rendelkeznek egy előre megírt scripttel, vagyis nálunk van a beszélgetés többféle kimenetelét tartalmazó forgatókönyv, tudják, hogy kellően rugalmasan kell azt kezelni. Ezért aztán emberismeretüket is latba vetve úgy kérdeznek, hogy rátapintsanak a hívott fél megoldásra váró problémájára – innentől kezdve pedig nyert ügyük van. Hiszen a válaszadó azt érzi, valaki végre valóban kíváncsi a problémájára, sőt, még megoldást is képes kínálni rá.
Az a cég, amelyik ránk bízza a hideghívásainak lebonyolítását, garantáltan jobban fog járni, mintha a saját munkavállalóit nyúzná ezzel a cseppet sem egyszerű feladattal!
Nem elég csak a marketingre költeni…
Számtalan vállalkozás bukik el ott, hogy bár vagyonokat költ online, sőt, akár még offline marketingre is, az eredmények valahogy mégsem jönnek. Ezt a tendenciát egyszerűen képtelenség fenntartani a mai ingatag gazdasági helyzetben.
Ha azonban megfontolják azt, hogy nem csupán a marketingre költenek, hanem a hívások lebonyolítására is, akkor már rövid távon érezhetőek lesznek az eredmények. Mivel mi tudjuk, hogy minden vállalkozásnak eltérőek az igényei, elvárásai, ezért arra biztatunk mindenkit, hogy kérjen tőlünk ajánlatot, és keressük meg együtt a legjobb együttműködési konstrukciót!